Social Icons

sâmbătă, 7 mai 2016

Americanii de la Uber vor să se extindă şi în afara Bucureştiului.Destinatia Cluj e tot mai aproape.

Americanii de la Uber vor să se extindă şi în afara Bucureştiului. Ar vrea să lanseze aplicaţia de transport şi în Cluj, Iaşi şi Timişoara, a declarat pentru Business Review, Nicoleta Schroeder, şefa Uber România. -
 Ar vrea să lanseze aplicaţia de transport şi în Cluj, Iaşi şi Timişoara.


Povestea aplicației a început cu doi antreprenori în serie, după ce aceștia, ajunși în capitala Franței, au fost nevoiți să lupte în traficul parizian și să prindă aici taxiuri. Cum ar fi să apeși pe un buton și să îți vină o mașină? Și, căutând răspunsul la această întrebare, cei doi au devenit fondatorii acum celebrului Uber care a speriat taximetriștii din întreaga lume. În februarie, aplicaţia americană care îi permite oricărui şofer fără antecendente penale să transporte pasageri în maşina proprie, a ajuns și în Bucureşti. Apoi a apărut un proiect de lege și o lege care au pus sub semnul întrebării funcționarea aplicației. Uber nu s-a oprit însă, iar planul companiei ar fi să se extindă în țară. Clujenii îl vor și ei de ceva timp (cei de la Uber au deja date în acest sens). Venim în curând, spune, de la conferința Techsylvania, la Cluj, reprezentantul companiei, Jambu Palaniappan, Regional General Manager pentru Europa Centrală și de Est.
În România, Uber, aplicația mobilă de taximetrie, a intrat în luna februarie a acestui an, acoperind în prima fază zonele centrale din București.

Ce este Uber
Uber este o aplicaţie de smartphone care conectează pasagerii cu şoferii unor maşini dispuşi să ofere contra cost servicii de transport.

Cei care vor să folosească serviciile Uber trebuie să urmeze paşii de mai jos:

Să descarce aplicaţia pentru iOS sau Android sau să se înregistreze aici;
Să creeze un cont şi să înregistreze un card de credit – creatorii aplicaţiei asigură că datele personale ale utilizatorilor sunt în siguranţă;
Să stabilească, prin aplicaţie, adresa de unde să fie luaţi cu maşina – drumul parcurs de şoferul care acceptă comanda poate fi urmărit în timp real tot prin aplicaţie;
Odată ajunşi la destinaţie, să coboare pur şi simplu din maşină, fără să plătească în numerar, fără să lase bacşiş.

Uber a ajuns până acum în 58 de țări și 311 orașe și se extinde, arată reprezentantul companiei, de pe scena conferinței Techsylvania. În singurul oraș din România unde aplicația a ajuns până acum, în București, timpul mediu în care o mașină ajunge la client este de 6,12 minute, potrivit cifrelor companiei. Creșterea numărului de utilizatori pentru astfel de aplicații ar revoluționa transportul urban, susține reprezentantul companiei: deplasarea devine mai rapidă, mai eficientă și mai ecologică, iar scăderea numărului de mașini care aglomerează orașele e una dintre primele consecințe ale extinderii tehnologiei. Sau cel puțin asta susține Palaniappan. „Eu în Germania nu mai am nevoie de mașină”, întărește moderatorul Philipp Kandal, german care conduce un business în IT la Cluj.

Nevoia pentru astfel de servicii este foarte mare în orașe în care transportul public nu este foarte bine dezvoltat, mai subliniază reprezentantul Uber, care amintește și beneficiile în ceea ce privește siguranța călătoriilor: cu această aplicație, șoferul știe pe cine ia în mașină înainte să își întâlnească clientul, iar plata este asigurată (totul se întâmplă prin intermediul tehnologiei). Doar fiindcă ceva funcționează acum, nu garantează succesul, mai cred creatorii Uber. Așa că… „inovăm în continuare”, spune responsabilul de piața din Europa Centrală și de Est. Sunt căutate îmbunătățiri chiar și în ceea ce privește identificarea de soluții noi pentru modalitățile de plată.

“Tot mai mulți șoferi vin la noi. Clienții încep să folosească tot mai des aplicația. Dacă inițial aceasta era utilizată mai ales în weekend sau pentru a ajunge la aeroport, acum ea este tot mai des folosită pentru drumuri de afaceri în timpul zilei”, spune Jambu Palaniappan. “Scopul nostru este să reducem numărul de mașini necesare, în așa fel încât și un oraș cum e Clujul să funcționeze mai eficient. Gândiți-vă cum ar fi ca acum, când ieșim din această sală, să mergem fiecare la mașina lui. Sau cum ar fi să împărțim patru oameni o mașină! E nevoie de mai puține mașini în trafic și costurile scad la un sfert pentru fiecare”, arată reprezentantul Uber.
Trebuie menționat că după succesul Uber la nivel mondial au apărut numeroase proteste din partea şoferilor de taxi, care se plâng că astfel de servicii intră pe piaţa companiilor de taxi fără să fie nevoite să suporte costuri la fel de mari pentru respectarea reglementărilor şi licenţe. Aceștia nu au contestat doar servicii de tipul Uber, ci au cerut de fapt reglementări stricte în domeniu.Operaţiunile din România nu sunt afectate, au explicat reprezentanții companiei pentru presa centrală, susținând că „acest serviciu, care este diferit ca structură de un serviciu comercial, oferă locuitorilor posibilitatea să împartă o călătorie şi costurile aferente acesteia”. Reprezentanții companiei au mai precizat că au fost purtate negocieri pentru reglementarea serviciilor Uber în România, considerând că legislaţia ar trebui să ia în considerare servicii noi cum sunt cele de ridesharing.
"Vom lansa noi oraşe, pe lista noastră fiind Clujul, Timişoara şi Iaşiul, cel puţin una din locaţii urmând să fie inaugurată la începutul anului 2016", a precizat Nicoleta Schroeder, manager general Uber România, pentru publicaţia Wall Street.

În prezent, Uber are în Bucureşti 40.000 de utilizatori, ceea ce face din Capitală oraşul cu cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est. Principalele avantaje Uber comparativ cu taxiurile traiditionale sunt maşinile mai curate şi şoferii mai civilizaţi.

Totuşi, în luna decembrie, Uber a efectuat prima creştere de preţuri de la intrarea pe piaţă, astfel că tarifele pentru serviciul de bază UberX au devenit mai mari decât cele pentru taxiuri: 1.65 lei/km. Într-o piaţă în care preţul este un criteriu esenţial de selecţie, noua creştere de preţuri ar putea determina unii utilizatori să revină la folosirea taxiurilor.

Creşterea tarifelor a fost determinată de obligativitatea ca şoferii să încaseze veniturile pe PFA, ceea ce presupune plata unor taxe mai mari la stat.

Uber a fost intens criticată înca din 2014 din cauza unor incidente de siguranţă cu şoferii săi, dar şi din cauză că se lansează în multe oraşe din lume fara a acorda atenţie legislaţiei din domeniul taximetriei

surse ; Monitorul de cluj monitoruldecluj.ro
           Wall street.ro
            market.ro
            someseanul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

Etichete