Social Icons

joi, 11 februarie 2016

Să ne reamintim cu toții principalele obligații ale taximetristilor și deopotrivă ale clientului


Art. 21 - (1) Orice persoana are acces egal si nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi aflat in pozitia Liber, stationar sau in miscare.
Art. 52 B. (Obligatiile taximetristului) - b) sa respecte solicitarile legale ale clientului;
c) sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare Liber, cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau conditiile de trafic nu permit aceasta manevra

Cazul 2:

"Domnisoara, dar nu vreti sa stai mai bine in fata, langa mine?"

Art. 52 B - p) sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul cand pe bancheta din spate nu mai este loc

Cazul 3:

"Manca-t-as, da ce nu-ti place la manelele mele? Coboara de la mine din masina daca nu-ti convine, na!"

Art. 52 B - a) sa aiba un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor din Cartea taximetristului

Cazul 4:

"Adica dupa ce ca te-am adus pana aici si m-ai bagat in gropile astea, imi lasi doar 10 lei??" sau: aparatul arata 6,2 Ron, taximetristul spune: "7 lei va costa".

Art. 52 B e) sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;
Art 52 C (obligatiile clientului) b) sa nu plateasca serviciile pe care i le-a realizat taximetristul, decat in limita sumei totale prevazute in bonul client;

Cazul 5:

"N-o iau frate p'acolo, ca nu-mi place mie. E, si daca ocolesc de douaj de mii mori?"

Art. 52 B - i) sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de acesta;

Cazul 6:

"Da, ce domne', n-ai vazut ca io cer mai mult? E, daca nu intelegi ce scrie pe usa, ai nevoie de ochelari"

Art. 35 - (1) Taxiul trebuie sa aiba afisate pe portierele din fata valoarea tarifelor pe kilometru si pe ora si tariful de pornire, astfel incat acestea sa fie vizibile de la 5 metri.

E bine de stiut si de spus, desi taximetristii nu sunt impresionabili atunci cand le reciti legea. Daca pui mana pe mobil si suni la dispecerat sa spui ca, de exemplu, ti s-a refuzat o cursa, se mai schimba lucrurile.

In final, sa nu credeti ca nu exista motive pentru a fi refuzati pentru o cursa. :)

Art 52 B - n) sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate sau aflat in stare de a dezvolta o situatie conflictuala.

(3)Principalele obligatii ale taximetristilor sunt urmatoarele
a)sa aiba tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor Standardului ocupational al taximetristului;
b)sa detina atestatul pregatirii profesionale valabil si sa il prezinte la solicitarea organelor de control abilitate de prezenta lege;
c)sa nu refuze clientul in efectuarea unei curse in interiorul localitatii si sa respecte solicitarile legale ale acestuia;
d)sa opreasca pe traseu la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare "Liber", cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau cand conditiile de trafic nu permit aceasta manevra;
e)sa elibereze bonul client la finalul cursei, pe baza caruia va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;
f)sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;
g)sa nu implice taxiul in mod deliberat, direct sau indirect, in activitati cu caracter infractional ori in alte acte antisociale;
h)sa anunte organele de politie, in cel mai scurt timp si cu prioritate, despre orice eveniment grav la care au participat sau au fost martori;
i)sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate;
j)sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta;
k)sa nu incarce taxiul peste capacitatea sau gabaritul de transport autorizat;
l)sa asigure integritatea calitativa si cantitativa a marfurilor sau bunurilor transportate, in cazul in care clientul nu le insoteste pe durata transportului;
m)sa transporte bagajele clientilor, in cazul transportului de persoane, in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;
n)sa prezinte informatiile cerute sau sa faciliteze accesul organelor de control imputernicite la aparatul de taxat, pentru verificare;
o)sa nu transporte bagaje sau bunuri care sa nu permita inchiderea portbagajului, portierelor si a geamurilor;
p)sa nu execute activitatea de transport in regim de taxi fara a avea sigiliile corespunzatoare la aparatul de taxat;
q)sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul in care ii atentioneaza in prealabil ca au obligatia sa poarte centura de siguranta;
r)sa nu execute activitate de transport in regim de taxi fara a avea aparatul de taxat si lampa taxi in functiune pentru pozitia de operare respectiva;
s)sa se supuna controlului autoritatilor abilitate si sa prezinte la control, in timpul activitatii, documentele prevazute de prezenta lege si de legislatia in vigoare;
t)sa poarte obligatoriu centura de siguranta cand circula fara client, in restul cazurilor portul centurii fiind optional;
u)sa nu utilizeze statia radio din dotarea taxiului pentru alarmare nejustificata, care poate genera sau favoriza tulburarea ordinii publice;
v)sa nu execute curse in afara localitatii de autorizare decat in conditiile prevazute la art. 18;
(2)Autovehiculele taxi care fac obiectul prevederilor alin. (1) vor fi stabilite prin protocol incheiat intre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Consiliul Judetean Ilfov, in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, cu consultarea asociatiilor reprezentative, si vor avea atasat pe portiera, alaturi de ecusonul atribuit, un ecuson suplimentar, stabilit prin protocolul respectiv.
x)sa nu fumeze si sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.
4)Principalele obligatii ale clientilor sunt

4)Principalele obligatii ale clientilor sunt urmatoarele:
a)sa achite pretul transportului executat;
b)sa solicite, sa preia si sa pastreze bonul client la coborarea din taxi;
c)sa nu plateasca serviciile pe care Ie-a realizat taximetristul decat in limita sumei totale prevazute in bonul client;
d)sa nu provoace sau sa nu dezvolte stari conflictuale cu taximetristul in timpul desfasurarii cursei respective;
e)sa nu oblige sau sa nu impuna, sub orice modalitate, taximetristului sa execute transporturile prevazute la alin. (2) lit. g);
f)sa acorde sprijin taximetristului in cazul agresarii sau accidentarii acestuia in timpul efectuarii transportului, anuntand imediat organele de politie in legatura cu aceste evenimente;
g)sa sesizeze primaria localitatii de autorizare si filiala judeteana a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, dupa caz, in legatura cu practici neconforme ale taximetristului care le-au creat prejudicii ori au afectat calitatea serviciilor de taximetrie solicitate;
h)sa nu ocupe scaunul de langa taximetrist daca nu poarta centura de siguranță.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

Etichete